Glycemic Index Diet – How To? - Nomatech Sdn. Bhd.

Glycemic Index Diet – How To?

Article in 3 languages | Artikel dalam 3 bahasa | 3语短文

30 seconds read | 30 saat baca | 30秒阅读


Glycemic Index Diet – How To?

To put into practice a low-GI diet, is not hard. In fact, it is summed up as, choosing foods with low-GI within the context of a balanced diet.

The main idea is to replace high-GI carbohydrate sources with low-GI source ones. The concept is similar to the way, to replacing unsaturated sources of fats in place of saturated fat. Give attention to foods that are major contributors to carbohydrate intake. Therefore, GI of fruits and vegetables, as well as fructose types of food that are very dilute or minor carbohydrate source can be considered irrelevant. 

Wonder how to choose low-GI foods? Follow us.


Glysemik Index Pemakanan – Bagaimana?

Adalah tidak sukar untuk mengamalkan pemakanan yang rendah GI. Ia dapat disimpulkan sebagai pemilihan makanan rendah GI dalam konteks pemakanan seimbang.

Idea utama adalah untuk menggantikan makanan berkarbohidrat yang mempunyai kandungan GI yang tinggi dengan sumber yang rendah GI. 

Konsep ini sama dengan konsep menggantikan sumber lemak tak tepu dengan lemak tepu. Lebih perhatian perlu diberikan kepada sumber karbohidrat yang diambil. Oleh itu, GI buah-buahan dan sayur-sayuran, serta jenis fruktosa makanan yang sangat cair atau sumber karbohidrat minor boleh dianggap sebagai tidak relevan.

Ketahui bagaimana memilih makanan rendah GI? Ikut kami.


血糖指数饮食 – 如何开始?

开始血糖指数饮食并不难。实际上,血糖指数饮食即是在均衡饮食的情况下选择低血糖指数的食物。

主要的概念是用低血糖指数的碳水化合物替代高血糖指数的碳水化合物。该概念类似于替换饱和脂肪与不饱和脂肪的方式进行。此外,也要注意那些提供高血糖指数的食物。因此,水果和蔬菜的血糖指数以及非常稀薄或少量碳水化合物来源的果糖类食品都可以被认为是无关紧要的。

想要知道如何选择低血糖指数的食物吗? 跟随我们吧。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *