Healthy French Style Fried Rice - Nomatech Sdn. Bhd.

Healthy French Style Fried Rice

Recipe in 3 languages | Resipi dalam 3 bahasa | 3语食谱

While the tomato is a powerful nature flavour enhancer, it is also rich in vitamin C that can boost your immune system, strengthen bones and heal your wound. Tomato and Primera red rice is the centre of French style fried rice, packed with antioxidants, vitamins, minerals and nutrients.

Walaupun tomato adalah penambah rasa semulajadi yang baik, ia juga kaya dengan vitamin C yang boleh meningkatkan pertahanan badan anda, menguatkan tulang dan menyembuhkan luka anda. Tomato dan Primera beras merah adalah tumpuan nasi goreng Perancis, penuh dengan antioksidan, vitamin, mineral dan nutrien.

番茄是一种很好的自然增味剂,它富含维生素C,可增强免疫力,增强骨骼和治愈伤口。番茄和Primera红米是法式炒饭的中心材料,富含抗氧化剂,维生素,矿物质和营养。

Ingredients | Ramuan | 材料

  • Primera red rice | Primera beras merah | Primera红米
  • Tomato purée | Puri tomato | 番茄泥
  • Tomato ketchup | Sos tomato | 番茄酱
  • Himalayan salt | Garam Himalaya | 喜马拉雅盐
  • Organic sugar | Gula organic | 有机糖
  • Mixed herbs | Herba campuran | 混合香草
  • Green capsicum | Capsicum hijau | 绿色灯笼椒
  • Corn | Jagung | 玉米
  • Carrot | Lobak merah | 胡萝卜
  • Oyster mushroom | Cendawan tiram | 鲍鱼菇
  • Onion | Bawang | 洋葱
  • Garlic | Bawang putih | 大蒜
  • Olive oil | Minyak zaitun | 橄榄油

Directions | Cara Penyedian | 烹饪法

Cook red rice | Masak beras merah | 烹煮红米饭

  1. Wash 1 cup Primera red rice | Cuci 1 cawan Primera beras merah | 洗 1 杯Primera 红米
  2. Drain the water completely | Buangkan air sepenuhnya | 完全倒干
  3. Add in 2 cups water | Masukkan 2 cawan air | 加入 2 杯水
  4. Cook as usual | Masak seperti biasa | 如平时般煮饭

Prepare fried rice | Sediakan nasi goreng | 准备炒饭

  1. Heat up some olive oil | Panaskan minyak zaitun | 加热橄榄油
  2. Stir fried garlic and onion cube | Goreng bawang putih dan bawang | 炒香大蒜和洋葱块
  3. Add in carrot cube | Masukkan lobak merah | 加入胡萝卜块
  4. Add in corn, oyster mushroom and capsicum cube | Masukkan jagung, cendawan tiram dan capsicum | 加入玉米,鲍鱼菇和灯笼椒块
  5. Season with 1/4 tsp Himalayan salt | Masukkan 1/4 tsp garam Himalaya | 加入 1/4 茶匙喜马拉雅盐调味
  6. Add in 1 cup of cooked Primera red rice | Masukkan 1 cawan beras merah Primera | 加入 1 杯煮熟的Primera红米
  7. Add in 1.5 tbsp tomato ketchup and 2/3 cup tomato purée | Masukkan 1.5 tbsp sos tomato dan 2/3 cawan puri tomato | 加入 1.5 汤匙番茄酱和 2/3 杯番茄泥
  8. Add in 1/2 tsp organic sugar | Masukkan 1/2 tsp gula organik | 加入 1/2 茶匙有机糖
  9. Add in 1/4 tsp mixed herbs | Masukkan 1/4 tsp herba campuran | 加入 1/4 茶匙混合香草
  10. Stir fried until fragrant | Goreng sehingga harum | 炒香

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *