Simple Steps to Stop Sugar Cravings (Step 6 of 6)

Article in 3 languages | Artikel dalam 3 bahasa | 3语短文

1 minute read | 1 minit baca | 1分钟阅读


Simple Steps to Stop Sugar Cravings (Step 6 of 6)

Sugar? Sound Familiar? Actually, many of us constantly experience sugar cravings. Health professionals had identified sugar as one of the main culprits in disrupting of one healthy diet plan. The cravings usually are driven by your brain’s need for a “reward” not your body’s needing food. Then what are they way getting out of it?

Below are simple Steps you can do to fight sugar cravings.

Step 6 – Sniff Vanilla-Scented Products

A study conducted at St George’s hospital in London, UK, found that by putting vanilla-scented patches on the back hands had significantly reduced their appetite for sweet foods and drinks. It is believed that this is because the smell of vanilla can help to suppress cravings for sweet foods. So you can try using a vanilla air freshener or perfume if you are facing sugar craving problems.

If you manage to resist, the cravings will get weaker over time and eventually disappear.


Langkah Mudah Untuk Menghentikan Daripada Ketagihan Gula (Langkah 6 dari 6)

Gula? Anda biasa dengannya? Sebenarnya, ramai di antara kita mempunyai masalah ketagihan gula. Para pakar kesihatan telah mengenal pasti gula sebagai salah satu penyebab utama yang boleh mengganggu sesuatu pelan pemakanan yang sihat. Keinginan biasanya didorong oleh keperluan otak anda untuk mendapatkan “hadiah” dan bukanlah didorong oleh keperluan makanan untuk tenaga oleh tubuh badan anda. Apakah cara untuk melawan keinginan tersebut?

Berikut adalah langkah-langkah mudah yang boleh diamalkan untuk mengekang daripada keinginan terhadap gula. 

Langkah 6 – Menghidu Produk Berperisa Vanila

Satu kajian yang dijalankan di hospital St George di London, UK, mendapati bahawa dengan meletakkan tampalan berperisa vanila di bahagian belakang tangan boleh mengurangkan selera makan mereka untuk makanan dan minuman manis. Adalah dipercayai bahawa ini adalah kerana bau vanila dapat membantu menahan keinginan untuk gula. Jadi, anda boleh cuba menggunakan penyegar udara vanila atau minyak wangi jika anda menghadapi masalah keinginan untuk gula.

Sekiranya anda boleh mengekang keinginan gula anda, lama-kelamaan ianya akan menjadi semakin lemah dan akhirnya akan hilang.


停止渴望糖的简单步骤(第6步,共6步)

糖?听起来有点熟悉?实际上,许多人不断经历着对糖的渴望。保健专业人员已将糖确定为破坏健康饮食计划的主要罪魁祸首之一。渴望通常是大脑对“奖励”的需求而不是身体对食物的需求所推动的。那么我们怎么摆脱它呢?

您可以按照以下几个简单步骤来应付对糖的渴望。

步骤6 – 闻拥有香草香味的产品

在英国伦敦圣乔治医院进行的一项研究发现,将香草味的贴片放在手背上可以大大降低人们对甜食和饮料的食欲。他们认为这是因为香草的香气可以帮助抑制对甜食的渴望。因此,如果您面临对糖的渴望问题,可以尝试使用香草空气清新剂或香水。

如果你成功抗拒,那么渴望会随着时间的流逝而减弱,并最终消失。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *