Why should you go for glycemic index diet?

Article in 3 languages | Artikel dalam 3 bahasa | 3语短文

30 seconds read | 30 saat baca | 30秒阅读


Why should you go for glycemic index diet?

“Glycaemic index diet” refers to a specific diet plan that adopts GI as the main or only guide when it comes to meal planning. 

Compared to other plans, a glycaemic index diet does not have to specify the portion quantity or optimal number of calories, carbohydrates, or fats in regards to weight loss or weight maintenance.

Through trials in research provided evidence that in both healthy and normoglycemic high-risk individuals a low GI diet improves hyperlipidemia and insulin sensitivity. Want to know how to practice glycaemic index diet? Follow us.


Kenapa anda perlu mengambil kira indeks glisemik dalam pemakanan?

“Indeks glisemik pemakanan” merujuk kepada pelan pemakanan khusus mengunakan GI sebagai panduan utama dalam membuat rancangan pemakanan.

Berbanding dengan pelan lain, indeks glisemik pemakanan tidak melibatkan penentuan kuantiti atau jumlah kalori, karbohidrat, atau lemak yang optimum dalam penjagaan  berat badan.

Hasil kajian menunjukkan bahawa kesensitifan badan terhadap hiperlipidemia dan insulin dapat ditingkatkan untuk orang yang sihat dan orang yang mempunyai kandungan gula yang tinggi dalam darah, apabila mengamalkan cara pemakanan makanan yang rendah GI. Ingin tahu cara mengamalkan cara indeks glisemik pemakanan? Ikut kami.


为何进行血糖指数饮食?

“血糖指数饮食”是以血糖指数为主要或唯一指南来特定饮食计划。

与其他饮食计划相比,就减肥或维持体重而言,血糖指数饮食不必指定卡路里,碳水化合物或脂肪的数量。

通过研究试验证明,在健康以及血糖高危险群体中,低血糖指数饮食可改善高脂血症和胰岛素敏感症。想知道如何开始血糖指数饮食吗?跟随我们吧。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *